كيفيت برند
پيوستگي هاى برند در واژه از افكار مشتريان است و واقعيت اين است كه دو بعد ديگر از ارزشگذارى برند، يعنى درك كيفيت و وفادارى به برند، كه ارتباط هر دو با كسب و كار و بازارهاى آن است به خوبى اثبات شده است٠ كيفيت درك شده به عتوان ادراك مشترى از كيفيت كلى و يا برترى يك محصول يا خدمت با توجه به هدف مورد نظر خود،نسبت به جايگزين تعريف شده است (1991 ,Aaker) در مفهوم ما از كيفيت درك شده، ما به دنبال ديدگاه سنتى از كيفيت در تنظيم كسب و كار هستيم ،كه در آن كيفيت شامل قابليت اطمينان و استحكام از برترى محصول مي باشد (Qualls& Chacour1995) كيفيت ادراك شده در زمينه كسب و كار مهم است، چرا كه از ديدگاه مشتريان آن اغلب به عنوان يايه اى براى درك مشتريان از محصول و يا ارزش خدمات استفاده مي شود، در حالى كه از ديدگاه شركت مى تواند به عتوان پايه اى براى توسعه روابط بلند مدت خدمت با مشتريان به كار برده شود (2001 ,Michell et al) با توجه به اينكه تعدادى از خريداران در بازار كسب و كارى پايين تر از بازار بر مبناى مشترى هستند، به دست آوردن يا از دست دادن تنها چند مشتريان مى تواند براى نتايج مالى شركت بسيار مهم باشد، و نتيجه آن عملكرد طولانى مدت و موفقيت شركت است٠بنابراين مهم است كه كيفيت ادراك شده و وفادارى به نام تجارى در توسعه ارزشگذارى برند به حساب آورده شود٠ روبط تو در تو در ميان در ميان سه بعد از ارزش گذارى برند مهم گماشته مي شوند چرا كه آنها پايه و اساس توسه شكل ارزشگذارى برندند.يكى از اولين مطالعات در ارزشگذارى ويژه برند كسب و كار در ايجاد ارزشگذارى در بين بخش محصولات الكتريكى بود كه نشان مي داد ارزش گذارى برند از كيفيت درك شده و وفادارى مشترى نتيجه مي شد (1993 Gordon et al)در حالى كه رضايت مشترى با سابقه اى فراتر از كيفيت درك شده ييدا شد)ارزش درك شده، انتظارات، حقوق صاحبان سهام(كه اثر كيفيت درك شده غالبا براى رضايت مشترى تجمعى اثبات شده بود است.
ادراك برند
(Krishnan1996) گرفت كه يك گروه از پيوستگي هاى برند، با ظرفيت و منحصر به فرد بودنشان تاثير مثبت بر پاسخ ها دارند . تعدادى از مطالعات مشابه به طور تجربى جنبه هاى خاصى از دانش برند واكنشى در ياسخ به يك محيط برند داخلى را آزمايش و نتايج آنها تاييد مى كند كه آنچه مصرف كنندگان در مورد برند مي دانند درپاسخشان اثر د ارد(،Spears et al2006 )به عنوان مثال نگرش، انتخاب،اولويت، تمايل به پرداخت، قصد رفتارى يا رفتار واقعى ما باور داريم كه بينش اضافى در دانش برند پاسخگوى روابط اند كه (شكل گيرى قدرت نام تجارى) ممكن است با در نظر گرفتن برند داخلى به جاى يك ديدگاه برند به دست آيند٠ در موقعيت برند داخلى پاسخ دهندگان دانش و ارزيابى خود از برند ها را شرح مي دهند٠كه به دليل شهرت قوى و يا ضعيف انتخاب شده اند٠ درجه دانش و ارزيابى جمع شده در ميان پاسخ دهندگان نشان مى دهد كه برند قوى مثبت تر ارزيابى شده و مصرف كنندگان در مورد آن بيشتر مي دانند٠رفتار مصرف كننده به عنوان تعامل يويا از تاثير و شناخت ،رفتار و محيط به وسيله هدايت كردن آنان از جنبه هايى زندگى خود است٠( Schiffman and Kanuk 2007) ويژگى هاى مصرف كننده مانند سبك زندگى مي تواند برنگرش مصرف كننده در زمان خريد محصول يا خدمات اثربگذارد٠نگرشها عواملى مهم در روش واكنش مصرف كنندگان به محصولات و خدمات مختلف هستند٠(2004 ,Assael)